Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Towar



Poprzednia praca: Spółki (2)
Następna praca: Czy starożytne ideały mogą być cenne dla człowieka współczesnego? (5)



Treść: Towar - produkty przeznaczone do sprzedaży. Ruch towaru od miejsca ich wytworzenia do miejsca spożycia nazywamy obrotem towarowym. Handel to gałęź gospodarki narodowej, ale także to czynności związane z transakcją kupna-sprzedaży do których należą: zakup towarów, ich magazynowanie, sprzedaż kupującym. Handel można podzielić na wewnętrzny i zagraniczny. Ze wzgl. Na miejsce (szczebel) w obrocie towarowym, wyróżnić można handel hurtowy i detaliczny. Informacje potrzebne do analizy rynku uzyskuje się dzięki badaniom rynkowym. Badanie rynkowe obejmuje: *analizę popytu, *analizę konkurencyjności (podaży) *analizę otoczenia bliższego i dalszego. Analiza popytu oprócz ustalenia jego poziomu obejmuje również rodzaje przyczyn wpływających na ten poziom. Ocena konkurencyjności dostarcza informacji o tym, które przedsiębiorstwa sprzedają ten sam wyrób. Ocena konkurencyjności powinna dotyczyć m.in. *udziału konkurencji w rynku, *jakości oferowanych towarów, *polityki cenowej,*środków reklamy, *warunków obsługi klienta. Metody badania poytu: obserwacja, ankieta, wywiad, badania eksperymetalne.
O koperacji mówimy wtedy, gdy istnieje dobrowolna współpraca przedsiębiorstw opierająca się na zawartej przez nie umowie. Przedsiębiorstwa nie tracą odrębności prawnej, zachowują samodzielność gospodarczą. Zaliczamy: kartel-jest organizacją samodzielnych pod wzgl. Prawnym, finansowym i technicznym przedsiębiorstw partą na umowie. Syndykat-jest wyższą formąumowy kartelowej. Przedsiębiorstwa zachowują swą odrębność prawną i produkcyjną. Rezygnują natomiast z prawa z samodzielnej sprzedaży produktów. Konsorcjum-umowny związek całkowicie niezalenych przedsiębiorstw uworzonych w celu przeprowadzenia jednej większej operacji jeżeli wymaga ona zaangażowania dużego kapitału, którego nie może zgromadzić jedno przedsiębiorstwo.
Koncentracja- jest wówczas gdy partnerzy przedsiębiorstwa tracą swoją samodzielność gospodarczą na rzecz wspólnego kierownictwa, któremu są podporządkowane. W ramach koncentracji firmy często tracą odrębność prawną. Koncern-należy do związków przedsiębiorstw tworzonych na podstawie formuły koncentracji. Jest to zrzeszenie przedsiębiorstw zachowujących swą osobowość prawną, lecz rezygnujących z rzeczywistej samodzielności gospodarczej na rzecz wspólnego kierownictwa. Holding-jest formą centralizacji dyspozycji gorpodarczej tworzoną w formie wykupywania przez jedno wielkie przedsiębiorstwo lub przez bank takiej liczby akcji różnych innych przesiębiorstw, by zapewnić sobie kontrolę nad nimi. Trust-grupuje przedsiębiorstwa, które tracą swą niezależność gospodarczą i odrębność prawną. Stanowi pełne zespolenie dotychczas niezależnych przedsiębiorstw w jedno przedsiębiorstwo. Fuzja-po połączeniu przedsiębiorstwa dotychczas samodzielne tracą całkowicie swą niezależność gospodarczą.
...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 3957 , autor: Michalk88 , Ocena: 27.21

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Towar

Brak podobnych prac w bazie danych.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Instrumenty marketingu
Aspekty działalności konkurencyjnej
Marketing usług bankowych.
Badania marketingowe, pytania egzaminacyjne i odpowiedzi
Badania rynkowe i marketingowe
Metody portfelowe - analiza portfolio
Produkt, jako element mixu marketingowego
Komunikat promocyjny.
Elementy majątku jednostek gospodarczych
Ankieta o preferencjach konsumentek w zakresie zakupu i użytkowania kosmetyków


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 27.21.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-10-06 17:43:00
⇒Czytano: 3957
Autor: Michalk88


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: