Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Promocja, jako element mixu marketingowego



Poprzednia praca: Produkt, jako element mixu marketingowego
Następna praca: System motywacyjny (1)



Treść: Promocja - jest to element systemu komunikacji firmy z otoczeniem. Firma kontaktuje się z otoczeniem na wiele różnych sposobów. Wyróżnia się 5 podstawowych instrumentów promocji:
•reklama
•promocja osobista (akwizycja)
•promocja uzupełniająca (dodatkowa), inaczej: handlowa lub sprzedaży
•public relations
•sponsoring
Reklama – instrument masowej komunikacji. Jej główną cechą jest odpłatność. Jest ona formą bezosobową.
Funkcje reklamy:
•Informacyjna – w celu przekazania informacji o produkcie, niezwykle ważna w pierwszej fazie życia produktu.
•Perswazyjna (nakłaniająca) – ma na celu kształtowanie nastawienia, postaw korzystnych w odniesieniu do firmy i produktu.
•Przypominająca – ma za zadanie przypominanie o produkcie.
•Konkurencyjna – polega na zakłócaniu przekazu reklamowego rywali
Bariery wejścia – polegają na prowadzeniu bardzo intensywnej reklamy, przy równoczesnym ponoszeniu wysokich kosztów.
Najważniejsze kryteria:
1. Rodzaje reklamy:
•ze względu na funkcje
•ze względu na rodzaj wykorzystywanych materiałów:
telewizyjna (w roku 2001 46% ogólnie poniesionych na ten cel środków finansowych)
prasowa (2001r. – 37%)
radiowa (2001r. – 9%)
zewnętrzna (bilbordy np. na autobusach)
kinowa (2001r. – 0,01%)
internetowa
•ze względu na źródła finansowania:
indywidualna
wspólna (chodzi tu o zmniejszenie ponoszonych kosztów)
•ze względu na przedmiot produktu:
reklama marki
reklama firmy
reklama znaku firmowego (logo)
reklama przedsięwzięć
•ze względu na adresatów:
konsumencka
biznesowa do uczestników procesu decyzyjnego
2. Program reklamy:
•adresat reklamy
•cel reklamy
•cele ekonomiczne – wzrost sprzedaży, udziału w rynku, niwelowanie sezonowości sprzedaży
•cele psychograficzne
budowanie świadomości – czyli znajomość marki produktu, korzyści jaką daje produkt
nastawienie – zwiększanie skłonności do zakupu
budowanie wizerunku firmy
•cele wyodrębnione w horyzoncie czasowym
strategiczne
taktyczne
operacyjne
doraźne
3. Przedmiot reklamy – sprecyzowanie tego, co chcemy reklamować, jeden produkt, czy wszystkie produkty
4. Przekaz reklamowy – to, co chcemy powiedzieć, główna idea i jakich należy użyć argumentów, by wywołać odpowiednie zachowania
Trzy zasadnicze sposoby argumentowania:
•apel racjonalny – adresowany do szarych komórek odbiorcy
•apel emocjonalny – odwołujemy się za jego pomocą do sfery uczuć
•apel moralny – czyli apel w odniesieniu co jest dobre, a co złe
apel patriotyczny – dobre, bo polskie (czyli nasze)
5. Plan mediów – te, które najlepiej docierają do klientów
6. Budżet reklamy – określić wysokość środków, jakie firma może lub powinna wydatkować na ten cel
7. Realizacja i kontrola – powinniśmy się zastanowić, jak będziemy kontrolować swoją kampanię reklamową
BRIEF reklamowy – jest to spotkanie przedstawicieli firmy z agencją reklamową, gdzie firma przekazuje swoje oczekiwania, cele, podstawowe informacje o firmie, produkcie, rynkach docelowych.
Promocja uzupełniająca – wydatkuje się na nią około 50% wszystkich środków przeznaczonych na reklamy. Jest to działanie krótkookresowe, mające na celu dostarczenie bodźców do wyboru naszego produktu, stosowana najczęsciej w miejscu sprzedaży.
Cechy promocji uzupełniającej
•stosowana w miejscu i czasie dokonywania zakupów
•korzyść materialna
•krótkotrwały efekt (czas trwania wynosi 2 – 4 tygodnie)
Cele promocji uzupełniającej:
•przyspieszenie decyzji zakupu
•zwiększenie zakupów
•przyciągnięcie klientów innych marek
•przyciągnięcie klientów innych kategorii produktów (substytutów)
•przyciągnięcie klientów, których określa się sankcjami okazji (kupujący tylko na promocjach)
•pobudzenie zakupów przed i po sezonie (rozciąganie sezonu)
Rodzaje promocji uzupełniającej:
•konsumencka
•personelu sprzedającego
•skierowana na pośredników handlowych...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 2793 , autor: Mafej , Ocena: 47.44

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Promocja, jako element mixu marketingowego

Brak podobnych prac w bazie danych.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Kampania reklamowa dla samsunga.
Badania rynkowe i marketingowe
System motywacyjny (1)
Marketing - ogólne zaganienia
Symbole w reklamie
Segmentacja rynku (3)
Badania marketingowe
Segmentacja rynku (1)
Sciaga - pojęcia
Bilnas banku


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 47.44.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-10-26 15:34:37
⇒Czytano: 2793
Autor: Mafej


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: