Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Badania rynku



Poprzednia praca: Zatrucia (2)
Następna praca: Jak przekształcić sp. Cywilną w sp. zo.o.



Treść: Badania rynku, analiza rynku to ogół czynności zmierzających do poznania zjawisk i procesów rynkowych (rynek) oraz ich wzajemnych zależności i związków. Obejmują głównie badania popytu, podaży i cen, czynników i warunków kształtowania się ich poziomu oraz zmian w czasie, a także zachowań podmiotów gospodarczych na rynku.
Początkowo badania rynku, oparte głównie na obserwacji, miały charakter badań podstawowych – zmierzały do sformułowania ogólnych i specyficznych zależności i prawidłowości funkcjonowania rynków. Z czasem nabrały charakteru badań stosowanych, prowadzonych na poszczególnych rynkach przez podmioty gospodarcze prowadzące działalność wytwórczą albo handlową lub na ich zlecenie – przez wyspecjalizowane jednostki badawcze. Ich celem było pozyskanie informacji pozwalających podejmować decyzje gospodarcze przy zminimalizowaniu niepewności i ryzyka.
Badania rynku podjęto najpierw w Europie: w latach 20. w Niemczech, a w latach 30. we Francji i Szwecji. Po wojnie na czoło w tej dziedzinie wysunęły się Stany Zjednoczone, rozwijając znacznie zakres badań rynku oraz doskonaląc ich metody i techniki (wprowadzono badania ankietowe różnych typów oraz eksperymenty). Zostały one później przeniesione do Europy i Japonii.
metody pozyskiwania i przetwarzania informacji:
terenowe badania ankietowe - wywiady bezpośrednie,
wywiady telefoniczne,
wywiady pocztowe,
pogłębione wywiady indywidualne (IDI),
wywiady zogniskowane typu FGI,
desk research,
własna baza danych o rynkach wyrobów przemysłowych.
Ich wybór uzależniamy od potrzeb badania
...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 3913 , autor: tom , Ocena: 16.57

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Badania rynku

Badania marketingowe
Badania rynkowe i marketingowe
Badania focusowe.
Badania marketingowe, pytania egzaminacyjne i odpowiedzi


Losowe teksty z tej samej kategorii

Marketing ściąga ok!!!
Wpływ reklam na dzieci.
Biznes Plan (6)
Towar
Specyfika zarządzania marketingowego na rynkach dóbr przemysłowych.
Marketingowy proces badawczy.
Badania marketingowe
Marketing mix
Promocja, jako element mixu marketingowego
System motywacyjny (1)


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 16.57.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-07-13 21:42:09
⇒Czytano: 3913
Autor: tom


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: