Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Aspekty działalności konkurencyjnej



Poprzednia praca: Projekt ankiety
Następna praca: Cena, jako element mixu marketingowego



Treść: Aspekty działalności konkurencyjnej:
•podział zysku,
•integrowanie w przód lub w tył (dziś Ty jesteś moim dostawcą, jutro ja mogę nim być dla Ciebie).
Analiza podmiotowa konkurencji (dotyczy konkretnej firmy):
•Systematyczna – branie pod uwagę 3 – 4 firm konkurencyjnych,
•Śledzeniowa – porównywanie innych firm w celu lepszego rozeznania się na rynku.
Cele konkurencji podmiotowej:
•Poznawczy – analizujemy po to, by się uczyć, przenosić dobre wzorce na nasze przedsiębiorstwo,
•Ofensywny – rywalizacja, by umieć w odpowiedniej chwili zaatakować,
•Obronny – zabezpieczanie się przed atakiem.
Co należy analizować:
•Cele konkurenta, w tym cele strategiczne (Cel – stan rzeczy, do której zmierza konkurent w przyszłości),
•Bieżąca strategia – szczególną uwagę należy zwrócić tu na obszar mixu marketingowego (produkt, promocja, jakość),
•Umiejętności – silne i słabe strony. Stroną silną będzie posiadanie zasobów finansowych, rzeczowych, ludzkich, oraz zasobów niematerialnych, czyli wizerunek firmy, poziom kultury. Posiadanie zasobów z punku widzenia działań firmy nie zawsze musi być związane ze środkami finansowymi.
•Analiza założeń (Założenia – są to wyobrażenia konkurenta o samym sobie, czyli ocena jego samopoczucia, a także sytuacji dziejącej się w otoczeniu firmy (koniunktura, podatki, kursy walut, itp.),
Źródła informacji:
•publikowane,
•sprzedawcy,
•dostawcy,
•pośrednicy handlowi,
•pracownicy handlowi,
•pracownicy firmy konkurencyjnej,
•badania marketingowe.
Wnioski wyciągane na podstawie badań konkurencji:
•atrakcyjność firmy wobec innych jej podobnych,
•różnice wyróżniające nas na tle pozostałych,
•co musimy robić lepiej,
•jak reagować na posunięcia konkurentów...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 3086 , autor: Mafej , Ocena: 43.73

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Aspekty działalności konkurencyjnej

Brak podobnych prac w bazie danych.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Produkt, jako element mixu marketingowego
Elementy majątku jednostek gospodarczych
Polityka dystrybucji
Przechowywanie, magazynowanie, opakowania, oznaczenia i transport towarów.
Projekt z marketingu sportowego.
badanie marketingowe dla wybranej firmy „Sklep Skarbonka”
Towar
System motywacyjny (1)
Strategie konkurencji przedsiebiorstw
Ściąga z marketingu


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 43.73.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-10-26 15:34:33
⇒Czytano: 3086
Autor: Mafej


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: