Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Analiza Swot



Poprzednia praca: "Ania z zielonego wzgórza" - streszczenie
Następna praca: Federacja konsumentow, organizacje konsumenckie



Treść: Analiza SWOT - Nazwa wywodzi się od pierwszych liter angielskich słów:
Strenghts – mocne strony firmy, Weaknesses – słabe strony firmy, Opportunities – szanse, Threats – zagrożenia
Analiza SWOT (SWOT analysis) jest to rodzaj analizy, mający na uwadze ocenę słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa na tle jego szans i zagrożeń rynkowych. Analizę SWOT można z równym powodzeniem zastosować do dowolnego przedsięwzięcia inwestycyjnego. Może dotyczyć zarówno całego przedsiębiorstwa, danej jednostki organizacyjnej, asortymentu produktów lub poszczególnego towaru. Analiza SWOT określa atuty i słabości jednostki, wykorzystując informacje o jej zasobach rzeczowych, finansowych i ludzkich oraz o jej efektywności w zakresie produkcji, dystrybucji, sprzedaży i finansów. Dla określenia zagrożeń analizuje otoczenie pod względem poszczególnych jego elementów n.p. poziomu inflacji, przepisów prawnych, dynamiki sektora, warunków rynkowych itp.

Analiza SWOT oparta jest na schemacie klasyfikacji dzielącym wszystkie czynniki mające wpływ na bieżącą i przyszłą pozycję przedsiębiorstwa na wewnętrzne i zewnętrzne, w ich zaś ramach określa się silne i słabe strony, szanse i zagrożenia danego projektu. Wśród warunków wewnętrznych wyróżnia się m. In. Takie elementy jak: zarządzanie, marketing, kwalifikacje personelu. Natomiast analiza otoczenia zewnętrznego obejmuje poznanie na przykład czynników społecznych, istniejącej na rynku konkurencji, dostępnych technologii itp. Pogłębiona analiza SWOT zawiera listę dodatkowych czynników, które analizowane są pod kątem czterech kategorii:

- Zewnętrzne pozytywne – szanse – Szanse to zjawiska i tendencje w otoczeniu, które odpowiednio wykorzystane staną się impulsem rozwoju oraz osłabią zagrożenia.

- Zewnętrzne negatywne – zagrożenia – Zagrożenia to czynniki zewnętrzne, które są postrzegane jako bariery dla rozwoju firmy, utrudnienia, dodatkowe koszty działania. Istnienie zagrożeń ma destrukcyjny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa lub powodzenie inwestycji.

- Wewnętrzne pozytywne – mocne strony, czyli atuty przedsiębiorstwa. Są to walory, które w pozytywny sposób wyróżniają go pośród konkurencji. Mocne strony mogą być wynikiem wielkości przedsiębiorstwa, polegać na dużym udziale w rynku, niskich kosztach, dysponowaniem nowoczesną technologią itp.

- Wewnętrzne negatywne – słabe strony – to konsekwencje ograniczeń zasobów i niedostatecznych kwalifikacji. Mogą one dotyczyć całego przedsiębiorstwa, jak i jej części. Każde przedsiębiorstwo posiada słabe strony.

 Jednak zbyt duża ich ilość może spowodować, że nie utrzyma się na rynku konkurencyjnym, a inwestycja może przynieść straty, zamiast zysków.
Analiza SWOT pozwala zatem określić strategiczne czynniki, które mogą mieć wpływ na powodzenie i działalność przedsiębiorstwa, dzięki którym mogą niwelować słabe strony oraz unikać przewidywanych zagrożeń i niebezpieczeństw....


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 196251 , autor: goldboy0 , Ocena: 800.42

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Analiza Swot

Analiza konkurencji
Analiza otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa
Analiza otoczenia marketingowa przedsiębiorstwa
Analiza SWOT, Plan marketingowy, Biznas plan
Analiza strony www.smyk.pl


Losowe teksty z tej samej kategorii

Segmentacja rynku (1)
Leasing.
Plan marketingowy zakładu pogrzebowego
Metody portfelowe - analiza portfolio
Specyfika zarządzania marketingowego na rynkach dóbr przemysłowych.
Produkt, jego rodzaje itp itd
Pojęcie i funkcje sprzedaży osobistej
Plan marketingowy (1)
Koncepcja pracy licencjackiej
Modyfikacja procesu sprzedaży osobistej


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 800.42.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2010-01-15 18:22:00
⇒Czytano: 196251
Autor: goldboy0


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: