Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Analiza strony www.smyk.pl



Poprzednia praca: Czy współczesnemu człowiekowi są potrzebne autorytety? Uzasadnij swój sąd wykorzystując odpowiednie argumenty.
Następna praca: Biznes plan (14)



Treść: Kacper Wiśniewski
Numer indeksu : 2487
Analiza, ocena oraz projekt rozwoju opracowany dla
Internetowej strony:
WWW.SMYK.PL
Zawartość pracy:
1.Wstęp – Cel i znaczenie pracy.
2.Ocena aktualnej strony SMYK – zalety i wady.
3.Doradztwo – co zmienić, dlaczego oraz jakie będą tego efekty.
4.Analiza modelu opłacalności – czy można na tym zarobić?
5.Strategia firmy a pozyskiwanie i lojalność klientów.
6.Zakończenie – podsumowanie.
Wstęp - Cel i znaczenie pracy.
W swojej pracy postaram się dokonać analizy internetowej strony firmy SMYK. Na samym początku chciałbym zaznaczyć, że nie będę skupiał się tylko na samej wizualnej ocenie części strony, lecz również na działalności związanej z świadczeniem usług oraz handlem towarami wynikającymi z hostingu tej strony. Przedstawię z swojego punktu widzenia zalety i wady opisywanej strony.
Postaram się na podstawie zebranych faktów oraz poczynionych obserwacji oszacować zyskowność firmy. Opierając się na dostępnych mi materiałach opiszę dotychczasową strategię przedsiębiorstwa oraz jego koncepcje na wszelkiego rodzaju aspekty związane z pozyskiwaniem oraz utrzymaniem potencjalnych klientów. W dalszej części pracy przedstawię proponowany model działania oraz sugerowane zmiany tak, aby poprawić zysk firmy.
Moja praca będzie zawierała szereg proponowanych przeze mnie udoskonaleń wraz z powodami do ich implementacji. Postaram się przewidzieć skutki wprowadzenia proponowanych innowacji oraz jak strona będzie funkcjonowała po ich dokonaniu. Moim nadrzędnym celem będzie ukazanie wszelkich słabych oraz silnych stron tego przedsięwzięcia tak, aby bazując na tym poczynić takie kroki, które usprawnią działanie tej strony. Rozwijając stronę www nie będę trzymał się określonych barier działania, bowiem w dobie powszechnego Internetu oraz kart kredytowych praktycznie każdy z Unii Europejskiej może odwiedzić i skorzystać z usług serwisu www.smyk.pl .
Dokonując licznych ocen oraz analiz będę uwzględniał najnowsze trendy w sektorze związanym z sprzedażą dóbr oraz usług dla dzieci. Wyciągając wnioski oraz proponując zmiany uwzględnię wiedzę z wykładów z zakresu „Strategie e-biznesu”. Pisząc tą pracę mam nadzieję na to, że w istotny i rzeczywisty sposób mogłaby ona wpłynąć na przyszłe zyski oraz usprawnienie działania analizowanego przedsiębiorstwa oraz opisywanej strony internetowej.
W dobie ogólnego dostępu do sieci Internetu, dynamicznego rozwoju tego sektora niezwykle ważne jest to, że nie wystarczy zaistnieć wirtualnie, ale trzeba też stworzyć odpowiednie wrażenie, które potem będzie tworzyło wizerunek firmy. Jeśli już na samym początku stwierdzimy, że poważnej firmy nie stać na profesjonalnie przygotowaną stronę internetową to dojdziemy do wniosku, że może ta firma nie jest warta naszego zainteresowania. Obecnie, gdy każde wejście na dana stronę www jest przeliczane na współmierne zyski w przyszłości to niezwykle ważnym aspektem jest ukierunkowanie całej strategii na to, aby utrzymać oraz przyciągać nowych klientów. W swojej pracy postaram się zebrać istotne wskazówki, które zapewnią lepsze funkcjonowanie w wielu aspektach strony www.smyk.pl .
Ocena aktualnej strony SMYK – zalety i wady.
Wpisując adres www.smyk.pl w swojej przeglądarce internetowej spodziewałem się czegoś związanego z polską tradycją oraz słodkimi latami dzieciństwa. Smyk kojarzył mi się z ręcznie malowanymi drewnianymi zabawkami, jojem i lalkami dla starszej siostry. Gdy moim oczom ukazała się barwna witryna Smyk’a przypomniałem sobie, że niedawno w centrum handlowym minąłem ogromny sklep z zabawkami opatrzony tym logiem. Jedno klikniecie i dostałem się do zasadniczej strony. Strona jest wykonana w sposób prosty, kolory są dobrze dobrane w przyjemnej kojarzącej się z zabawkami tonacji. Niewątpliwą zaletą strony jest jej prostota, łatwo poruszać się po stronie i odnajdywać na niej interesujące nas informacje. Strona jest tematycznie podzielona poprawnie, na stronie zamieszczono linki do poszczególnych działów informujących o bieżących wydarzeniach w przedsiębiorstwie. Smyk starając się podążać za światowymi trendami założył klub zrzeszający rodziców, który ma na celu promowanie wiedzy o ogólnym zdrowiu i potrzebach dzieci. Na potrzeby maluchów stworzono Cool (Kids) Club czyli namiastkę linii promującej odzież dla dzieci. Niestety analizując stronę znajdziemy więcej wad niż zalet. W większości wspomniane zalety, czyli prostota i łatwość w odnajdowaniu informacji są też wadą firmy. O ile idealna strona jest funkcjonalna to niekoniecznie prosta. Ideałem jest stworzenie strony o funkcjonalnej, niemal intuicyjnej strukturze, w której jednak zawarte jest dużo łatwo przyswajalnych informacji. Przyciągniecie uwagi jest zasadniczym czynnikiem skłaniającym internautę do pozostania na stronie. Ciężko stwierdzić jaki charakter jednoznacznie pełni ta witryna ponieważ zamieszczając opis kolekcji odzieży z cenami zabrakło możliwości jego zamówienia. Większość odwiedzających przywykła do tego że może kupić opisywany towar a na www.smyk.pl sprzedaży wysyłkowej brak. Zakładam więc że strona ma charakter czysto informacyjny. Kolejną wadą strony jest to, że wszelkie informacje zamieszczone na stronie są trochę nieaktualne (klub rodziców) a wszelkie informacje prasowe czy z innych źródeł pochodzą z poprzedniego roku. Wpływa to negatywnie na wizerunek firmy. Sprawia to niekorzystnie na opinię o firmie, aktualizowanie danych jest niezbędne. Następną rzeczą jakiej mi brakowało na stronie są odsyłacze od stron stricte związanych z dziećmi. Biorąc przykład z zagranicznych stron np. www.toysrus.com wyraźnie widać brak ciekawych pomysłów na zagospodarowanie strony. Moim zdaniem jeśli firma smyk kojarzy się z zabawkami i zasadniczo jest to jej główny towar więc na oficjalnej stronie internetowej powinny być zamieszczone przynajmniej zdjęcia i opisy zabawek dostępnych w sprzedaży.
Zamieszczając ofertę odzieży firma mija się z celem bowiem kupując odzież klient zazwyczaj i tak przymierzy ja w sposób tradycyjny a nie wirtualny. Natomiast jeśli chodzi o zabawki to tu mogłoby być całkiem inaczej. Większość zabawek jest w jakiś sposób następcą poprzedniej kolekcji tak więc jeśli komuś spodobała się zabawka z sezonu 2000 to jego ulepszona wersja z roku 2001 prawdopodobnie też przyciągnie jego uwagę. Ludzie często szukają czegoś ładnego dla swojej pociechy a niekoniecznie wiedzą czego więc gdyby mogli sobie przejrzeć ofertę i zobaczyć co jest ciekawego niewykluczone, że następnie by udali się dokonać zakupu o ile nadal by nie było sprzedaży wysyłkowej. Strona jest promowana w zły sposób, na innych stronach nie ma bannerów które obecnie są powszechnym sposobem przyciągania potencjalnych klientów. Podsumowując:
ZALETYWADY
·Prosta w obsłudze·Łatwość w dotarciu do informacji·Dobrze dobrana kolorystyka·Dobrze wydzielone podstrony·Inicjatywa stworzenia klubu rodzica·Stworzenie Cool Club dla dzieci·Zamieszczenie oferty ubrań dla dzieci·Zbytnio uproszczona struktura strony·„Płytkość” działów·Nieaktualizowane informacje·Brak odsyłaczy do innych stron o tematyce dziecięcej·Brak promocji strony (bannery) w Internecie ·Brak sprzedaży wysyłkowej·Słabo zaprezentowana oferta produktów dostępnych w sprzedaży·Mało atrakcyjne inicjatywy – klub rodzica·Kiepski serwer na którym mieści się strona
Doradztwo – co zmienić, dlaczego oraz jakie będą tego efekty.
Jak wszyscy wiemy wszystko zależy od punktu widzenia. Jeśli strona ma tylko i wyłącznie pełnić funkcje informacyjną na temat działania firmy smyk to wystarczy dokonać kilku małych modyfikacji. Natomiast jeśli chcemy uczynić z strony dochodowe przedsięwzięcie trzeba zasadniczo przebudować strukturę oraz zasady funkcjonowania portalu smyk.pl.
Wprowadzanie zmian należy zacząć od wprowadzenia pełnej oferty towarów dostępnych w sprzedaży. Nawet jeśli sprzedaż wysyłkowa nie będzie wprowadzona stworzy to możliwości zdobycia klientów i ewentualnego odesłania ich do sklepu a tym samym umożliwi generowanie zysków. Następnie należy uaktualnić wszelkie informacje zawarte na stronie oraz wzbogacić ilość informacji dostępnych dla członków klubu rodzica. Można to uczynić na kilka sposobów np. tworząc forum, tworząc działy tematyczne dostępne po zalogowaniu się np. żywienie, choroby, wakacje itd. Itp. Jest to wskazane tym bardziej, że w większości przypadków takie rozwiązania nie są kosztowne i opierają się na działalności charytatywnej osób w to zaangażowanych.
Tak zbudowana strona na samym wstępnie nie odstraszała by potencjalnych klientów a nawet w jakimś stopniu była by dla nich magnesem. Jeśli strona by miała w pełni spełniać swoje funkcje niezbędne było by odpowiednie zagospodarowanie wolnej przestrzeni oraz nawiązanie współpracy z firmami zajmujący się świadczeniem usług dla „małych ludzi”.
Moim zdaniem świetnym pomysłem byłby program partnerskich bannerów z szkołami nauczania języka angielskiego dla maluchów np. Helen Doron www.helendoron.pl czy centrami zabaw dla dzieci www.fikoland.com.pl . Takie rozwiązanie pozwoliło by na pozyskanie klientów z innych stron. Warto pomyśleć też o sponsorowaniu jakiś charytatywnych związanych z dziećmi stron np. www.pajacyk.pl .
Profesjonalnie podchodząc do zamieszczenia oferty w Internecie trzeba wyznaczyć sobie wysoki standard techniczny. Nie wystarczy zamieścić 2 wymiarowych zdjęć ale trzeba by umieścić przedmioty (zabawki) w opcji 3D co obecnie nie jest trudnym zabiegiem a znacznie poprawia atrakcyjność towaru. Dużo uwagi trzeba by poświęcić na odpowiednim posegregowaniu zabawek tak aby nie wrzucać wszystkich artykułów do jednego worka. Warto wyszczególnić zabawki edukacyjne, do sportów. To samo dotyczy artykułów dla dzieci gdzie warto uwzględnić limity wiekowe.
Ważnym elementem jest również łatwość z jaką dana strona jest znajdywana w wyszukiwarkach Internetowych. Po wpisaniu smyk w żadnym z większych polskich portali nie wyskoczyła opisywana strona. Warto zatroszczyć się o to żeby po wpisaniu słowa hasła: smyk automatycznie kojarzono je z naszą stroną.
Wprowadzenie sprzedaży wysyłkowej było by moim zdaniem dobrym pomysłem pod warunkiem, że wszystkie wyżej wymienione wymagania zostały by spełnione. Jeśli jednak ma to być dochodowym przedsięwzięciem trzeba wprowadzić ustandaryzowane przepisy obowiązujące składania zamówienia, sposobów płatności oraz sposobu transportu. Trzeba zatroszczyć się o to żeby w żadnym przypadku termin doręczenia nie był dłuższy niż 7 dni. Kolejnym ważnym czynnikiem jest weryfikacja wiarygodności osoby składającej zamówienie z tego powodu trzeba wykluczyć wysyłkę za pobraniem i skupić się na płatnościach przy pomocy karty kredytowej. W tym celu można by stworzyć coś w rodzaju wewnętrznego systemu wiarygodności tak aby klienci którzy już raz skorzystali z zakupu następnym razem przechodzili mniej procedur. Trzeba również zatroszczyć się o żeby reklamacje były rozpatrywane w obiektywny i szybki sposób. Każdy niezadowolony klient będzie powodował duże straty.
Warto stworzyć stanowisko konsultanta online, który odpowie osobie zainteresowanej na wszelkie pytania oraz doradzi najlepszy wybór. Obecnie na zachodzie jest to coraz popularniejszy sposób doradzania. Poza typowymi odpowiedziami np. jak mam zrobić to i to może on udzielić informacji na temat najnowszej kolekcji zabawek czy co wybrać dla dziecka w takim a takim to wieku.
Dokonując wszystkich zmian trzeba zawsze pamiętać, że w segmencie sprzedaży internetowej oraz ogólnie Internetu pojawiają się niespodziewanie nowe technologie, które w krótkim czasie wyznaczają nowe standardy. Wprowadzając zmiany warto zawsze wejść na stronę konkurentów czy zagranicznych liderów i sprawdzić jak to wygląda u nich. Ucząc się od najlepszych oraz na własnych błędach najłatwiej zbudować dobrze funkcjonującą firme.
Analiza modelu opłacalności – czy można na tym zarobić?
Oceniając zyskowność zasugerowanych przeze mnie zmian będę kierował się osobistymi spostrzeżeniami bowiem konkretne dane mogły by być oszacowane dopiero w momencie ich wprowadzenia. Opierając się na znanych mi faktach dotyczących podobnych stron stwierdzam, że prowadząc stronę oferującą sprzedaż wysyłkową zabawek oraz szeroką gamę produktów dla dzieci można zarobić. Podstawowym pytaniem jest ile średnio kosztuje zabawka dla dziecka zakładając sumę 100PLN mówię o średniej cenie bowiem miś może kosztować 35zl czy książeczka za 25 ale są zabawki lego czy droższe hulajnogi za 250 czy 500zl. Dokonując zakupów przez Internet wydaje mi się, że przeważnie ludzie będą kupowali droższe artykuły z najnowszych kolekcji czy te bardziej zaawansowane technologicznie. Po wprowadzeniu zmian z poprzedniego rozdziału wzrośnie liczba klientów odwiedzających stronę a lepsza obsługa oraz sposób zaprezentowania wydatnie wpłynie na ilość zamówień przypadających na wejście na stronę. Ciężko dokonać dokładnej analizy strony nie posiadając dokładnych danych o obecnej ilości wejść na stronę oraz czasie przebywania na niej. Zakładając że stronę będzie odwiedzało 1000 osób dziennie pomijając sezonowość kiedy to składana jest duża liczba zamówień (Boże narodzenie, dzień dziecka) można liczyć że około 5% dokona zakupu. Wynika z tego, średnio około 50 osób dziennie wyda 100 PLN. Przy tego rodzajach działalności w prosty sposób można obniżyć koszty stałe (magazynowanie, logistyka) korzystając z magazynu głównego i stamtąd wysyłając zamówiony towar. Obecnie gdy przesyłki kurierskie stoją na bardzo wysokim poziomie wystarczą 2-3 punkty zlokalizowane przy magazynach w północnej (Toruń, Bydgoszcz), centralnej (Warszawa) oraz zachodnio-południowej ( Wrocław, Kraków) Polsce. Nie udało mi się stwierdzić ile magazynów oraz central posiada firma smyk (nie udzielono mi telefonicznie takiej informacji) ale zakładając, że sklepy są rozmieszczone w całej Polsce (Szczecin, Gdańsk, Warszawa, Kraków, Kielce, Łódź) to istnieją co najmniej 2 centrale. Ostatecznie jeśli jest 1 centrala oraz magazyn główny to i tak nie powinno być problemów z korzystaniem z szeroko rozwiniętej w takim przypadku logistyki ( transport do sklepów w całej Polsce).
Opierając się na ogólnych danych wydaje mi się, że można zarobić na tym całkiem sporo. Praktyka pokazuje, że najłatwiej i najchętniej ludzie wydają na swoje dzieci. Koszty są dosyć niewielkie a potencjalne zyski są warte grzechu.
Strategia firmy a pozyskiwanie i lojalność klientów.
Obecnie strategia firmy smyk jest bardzo ograniczona i w zasadzie nie jest ukierunkowana aby w „wirtualny” sposób pozyskiwać klientów. Co do lojalności to możemy mówić o programie lojalnościowym a w zasadzie jego namiastce kryjącej się pod postacią Klubu rodzica. Jest on jednak bardzo ubogi i raczej w małym stopniu spełnia powierzane mu zadanie. W proponowanych zmianach zasugerowałem aby w znaczący sposób wpłynąć na pozyskiwanie potencjalnych klientów. Opisywane zmiany według mnie zwiększą liczbę wejść na stronie a także sprawią, że osoby które będą trafiały na strony Smyk’a będą zainteresowane tematyką związaną z dziećmi. Proponowane zmiany klubu rodzica oraz Cool clubu w znaczącym stopniu powinny zwiększyć przywiązanie do firmy a tym samym zwiększyć lojalność. Dodatkowym atutem powinna być strona z poradami. Sugerowane wprowadzenie uproszczonych procedur dla stałych klientów moim zdaniem także zwiększy przywiązanie do przedsiębiorstwa. W przyszłości warto wprowadzić specjalne programy premiujące zniżkami czy kuponami rabatowymi dla najlepszych klientów.
Zakończenie – podsumowanie.
Kończąc analizę strony Smyk’a uważam, są różne drogi rozwoju opisywanej strony. Wszystko zależy od wymagań jakie postawi się przed nią. Obecnie strona jest uboga w informacje oraz ofertę, jest niedostatecznie urozmaicona i nieumiejętnie zagospodarowana.
Większość proponowanych zmian nie wymaga dużego wkładu finansowego. Podstawowe przebudowanie strony zapewni przynajmniej płynny przepływ klientów oraz pozwoli im na uzyskanie użytecznych. Głębsze zmiany pociągną za sobą większe koszty finansowe ale umożliwią stronie przynoszenie zysków. Ponadto jeśli strona będzie niezależna oraz dobrze prosperująca automatycznie stanie się reklamą a nie jak to jest do tej pory sklepy będą reklama dla strony.
Obecnie gdy praktycznie każdy ma dostęp do internetu niezwykle ważne jest dla firm stawiających na image a niewątpliwie Smyk jest taka firma aby zaistniały wirtualnie. Myślę, że nawet można pokusić się o stwierdzenie, że ludzie posiadający dzieci a tym samym osoby zapracowane dosyć chętnie zamówią prezent dla dziecka nie wychodząc z domu. Potencjalny segment rynku jest ogromy a więc i zyski warte trudu. Patrząc w przyszłość myślę, że zyski firm oferujących artykuły dla dzieci będą rosły. Także wejście Polski do UE nie pozostaje tu bez znaczenia, bądź co bądź ale poziom życia będzie się podnosił a wraz z nim wydatki na dzieci.
Mam nadzieję, że moja praca przynajmniej w dostatecznym stopniu ukazuje sytuację strony www.smyk.pl. Mam świadomość, że dużo z moich założeń może rozmijać się z prawdą jednak ograniczony dostęp do informacji sprawił, że musiałem polegać wyłącznie na swoich obserwacjach....


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 33964 , autor: elkakida , Ocena: 936.6

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Analiza strony www.smyk.pl

Analiza konkurencji
Analiza otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa
Analiza otoczenia marketingowa przedsiębiorstwa
Analiza SWOT, Plan marketingowy, Biznas plan
Analiza Swot


Losowe teksty z tej samej kategorii

Segmentacja rynku (2)
Nowoczesne formy zarządzania przedsiębiorstwem TQM ...
Plan procesu komunikacji marketingowej - na podstawie kampanii promocyjnej produktu Shiseido
Segmentacja rynku (3)
Marketing Case Study
Projekt z marketingu sportowego.
SPOSOBY OCENY POZIOMU I MOŻLIWOŚCI ZMIAN KONKURENCYJNOŚCI
Rola i znaczenie Public relations w przedsiębiorstwie handlowym.
Plan marketingowy (2)
System motywacyjny (1)


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 936.6.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2009-02-03 21:28:53
⇒Czytano: 33964
Autor: elkakida


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: