Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Analiza konkurencji



Poprzednia praca: Wpływ rządu i banku centralnego na gospodarkę.
Następna praca: Analiza otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa



Treść: Konkurencja – jest jednym z najważniejszych elementów gospodarki rynkowej, a wręcz jej synonimem. Motorem napędzającym do działania, sprawia możliwość do dokonywania wyborów dla konsumentów w świetle marketingowym.
Rodzaje konkurencji:
Podział I ze względu na liczbę firm:
•Monopol – jedna firma mająca decydujący wpływ na przebieg warunków rynkowych.
•Oligopol – od dwóch (duopol) do siedmiu firm tej samej branży działających na rynku.
•O zbliżonym udziale w rynku – od piętnastu do dwudziestu firm, gdzie każda z nich jest na tyle silna, że utrzymuje się na rynku obok innych równie silnych firm konkurencyjnych.
•Układ wolnej (pełnej) konkurencji – duża liczba firm o niewielkim udziale w rynku (około 1 – 2%), nie mających większego wpływu na kształtowanie cen rynkowych, gdyż to rynek je kształtuje.
•Quasimonopolistczne – wielość (mnogość) firm, ale w poszczególnych obszarach rynku, czy rodzajach działalności. Firmy te są monopolistami.
Podział II ze względu na stopień substytucyjności (wprowadzony przez Philipa Kethlera):
•W ramach marki produktu – firmy produkujące bardzo podobne produkty, różniące się jedynie nazwą, tzw. strategia półki sklepowej.
•W ramach kategorii produktu – bierze się tu szerszy zakres potrzeb, np. klient chce kupić coś słodkiego i dokonuje wyboru pomiędzy różnymi kategoriami typu: czekolada, baton, cukierek, itp.
•W ramach formy – to jeszcze szerszy zakres, np. słodycze kontra inne produkty.
•Ogólna (generycompetation) - w ramach ograniczonego budżetu konsumentów.
Podział III – Sektorowa według Michaela Portera
•Bezpośrednia – firmy, które zaspokajają potrzeby w podobny sposób (oferując podobne produkty).
•Ze strony substytutów – inne rodzajowo produkty mające zdolność zaspokajania tej samej potrzeby.
•Potencjalna, tzw. nowe wejścia, czyli firmy, których nie ma dziś, ale mogą być jutro.
•Nabywcy.
•Dostawcy.

Nabywcy i dostawcy rywalizują o podział zysku (mogą przechwytywać większą lub mniejszą jego część).
Porter traktuje naszych klientów i dostawców, jako uczestników rynku mających wpływ na konkurencję. Mogą przechwytywać mniejszą lub większą część zysków, wpływając na sposób konkurowania firmy. Mogą się także przekształcać w konkurenta bezpośredniego....


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 50572 , autor: Mafej , Ocena: 692.03

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Analiza konkurencji

Analiza otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa
Analiza otoczenia marketingowa przedsiębiorstwa
Analiza SWOT, Plan marketingowy, Biznas plan
Analiza strony www.smyk.pl
Analiza Swot


Losowe teksty z tej samej kategorii

badania marketingowe -ściaga
Badania rynku
Marketingowa rola opakowania.
Marketing Case Study
Techniki psychologiczne w reklamach
Marketingowy proces badawczy.
Dobór próby
Marketing usług
Definicje z marketingu
Segmentacja rynku (1)


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 692.03.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-10-26 15:34:29
⇒Czytano: 50572
Autor: Mafej


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: